„Marka jest podstawowym nośnikiem wszystkich pozytywnych i negatywnych wrażeń i odczuć wytwarzanych w percepcji kupującego i użytkownika w długim okresie czasu. Wrażenia te generowane są podczas każdego kontaktu z jej produktami, kanałami dystrybucji, pracownikami firmy i komunikacją.”
Jean Noel Kapferer
Realizując badania wizerunku marki pomożemy Ci znaleźć odpowiedzi na poniższe pytania:
Jak pozycjonuje się marka Twojej firmy na tle rynku?
Jakie cechy przypisują klienci Twojej marce?
Czy Twoja strategia komunikacji wzmacnia i odpowiednio profiluje wizerunek firmy?
Do określenia kondycji marki najczęściej stosujemy połączenie metod jakościowych oraz ilościowych. Te pierwsze dają nam pogłębioną informację o wizerunku i skojarzeniach jakie niesie ze sobą marka, natomiast badania ilościowe pozwalają nam uplasować markę w otoczeniu konkurencyjnym pod względem siły i potencjału. Badanie ilościowe prowadzimy w oparciu o zestaw wskaźników i dwa modele, po to aby kompleksowo zbadać jej kondycję.
Kondycję marki określamy przy użyciu następujących wskaźników i modeli:
- Wskaźniki świadomości marki
- Znajomość spontaniczna –marka wybierana jako pierwsza
- Znajomość spontaniczna – wszystkie wymienione marki
- Znajomość wspomagana
- Piramida marki - model
- Macierz siły i potencjału marki - model
- Skojarzenia z marką – analiza ilościowa